I made this widget at MyFlashFetish.com.

Ahad, 12 Februari 2012

Rakan Cop

Rakan Cop adalah satu idea untuk merapatkan hubungan polis dengan masyarakat dan seterusnya mengembeling tenaga mereka bersama-sama untuk membenterasdan mencegah jenayah.Oleh itu Polis Kuala Lumpur telah melancarkan RakanCop pada 9 Ogos 2004, yang mana ianya merupakan satu medium yang sesuai untuk tujuan tersebut.
Dalam tempoh 10 bulan, RakanCop telah menerima sammbutan yang luarbiasa dan menjadi satu jenama (BRAND) yang diterima baik oleh keseluruh masyarakat.

KONSEP:
  • Program RakanCop adalah bersifat "Community Oriented Policing" dan "Smart Partneship"
  • RakanCop sebagai medium perantaraan merapatkan jurang antara polis dan masyarakat melalui pendekatan yang lebih jelas, mudah, bersepadu dan teratur.
  • Pendekatan dengan menggalakkan pembabitan pertubuhan masyarakat, agensi kerajaan/swasta, NGO dan individu supaya menjadi 'MATA DAN TELINGA' polis melalui sistem perhubungan interaktif yang ditetapkan.
  • Program RakanCop membolehkan polis dan masyarakat saling mengembeling tenaga dengan lebih berkesan memerangi jenayah dan apa jua masalah keselamatan. Ini akan mengubah persepsi negatif masyarakat pada PDRM.

Cara menyertai Rakan Cop :




Info tambahan Rakan Cop :

Tiada ulasan:

Catat Ulasan